https://www.order-direct.nl/support/vragen-van-bezoekers/_444____NL
 
Onze supportafdeling is op verschillende manieren bereikbaar.
Gebruik het menu aan de linkerkant voor meer informatie.
Zoeken
Winkelmandje

Veel gestelde vragen van bezoekers

Deze pagina bevat een aantal vragen (en de antwoorden daarop) die vaak worden gesteld door nieuwe bezoekers. Natuurlijk kunt u uw specifieke vragen altijd rechtstreeks aan ons stellen door contact met ons op te nemen.

Voor welke bedrijven is Order-Direct geschikt ?

 

Order-Direct is met name bedoeld voor organisaties in het midden- en kleinbedrijf. Het pakket is reeds in gebruik binnen een aantal bedrijfstakken, variërend van machinegroothandels, computerwinkels en installatiebedrijven, tot aan textielgroothandels en plantenkwekerijen.

Hier vindt u een overzicht van bedrijven die Order-Direct gebruiken.

Vervangt Order-Direct mijn huidige boekhoudpakket ?

 

Order-Direct is geen boekhoudpakket. Het is dan ook niet bedoeld als vervanger van uw boekhoudpakket, maar als aanvulling daarop.

Een boekhoudpakket is bij uitstek geschikt voor de registratie en verwerking van financiële gegevens achteraf. Order-Direct is daarentegen speciaal ontwikkeld om naast één van de standaard boekhoudpakketten te worden gebruikt om de dagelijkse gebeurtenissen binnen uw bedrijf te registreren en te besturen op het moment dat deze plaatsvinden.

Bij bestaande Order-Direct gebruikers blijkt dat voor de totale bedrijfsvoering voor meer dan 90% gebruik wordt gemaakt van Order-Direct voor de dagelijkse gang van zaken en voor niet meer dan 10% van administratieve software voor het registreren van financiële gegevens.

Waarom heb ik Order-Direct nodig bij mijn boekhoudpakket ?

 

Boekhoudpakketten zijn specifiek gericht op het verwerken van financiële gegevens achteraf. Dit soort programma's is echter minder geschikt voor het registreren en besturen van gebeurtenissen op het moment dat deze plaatsvinden, zoals het maken van offertes, balieverkoop, voorraadmutaties, het genereren van besteladviezen en het opvragen van de meest uiteenlopende omzet-overzichten per klant, artikel en medewerker.

Moet ik nu alle gegevens tweemaal invoeren ?

 

Doordat Order-Direct zich bezighoudt met de dagelijkse gebeurtenissen en een boekhoudpakket gericht is op het (financiële) natraject, zijn de gegevensverzamelingen binnen beide programma's grotendeels onafhankelijk van elkaar.

Daar waar dezelfde soorten gegevens worden gebruikt (debiteuren, faktuurbedragen en kasmutaties), beschikt Order-Direct over voorzieningen om deze gegevens te exporteren naar de gangbare boekhoudpakketten. U voert de gegevens dus in principe slechts eenmaal in.

Welke zijn de minimale hardware-eisen voor Order-Direct ?

 

Order-Direct is een Windows-applicatie die functioneert op een standaard PC. Het pakket kan worden gebruikt op een enkele computer, maar komt volledig tot zijn recht in een netwerkomgeving. Hiervoor komen alle standaard netwerken in aanmerking.

verder lezen

Welke zijn de aanschafkosten van Order-Direct ?

 

De aanschafprijs van Order-Direct is gebaseerd op de versie, het aantal gebruikers dat gebruik van het pakket gaat maken, en de eventuele aanvullende modules die u wilt gaan gebruiken.

Er zijn twee versies van Order-Direct verkrijgbaar; de solo-versie, bedoeld voor één gebruiker en met beperkte functionaliteit, en de standaardversie voor één of meerdere gebruikers.

Voorts zijn er nog een aantal aanvullende modules beschikbaar, waarvoor per module een meerprijs geldt.

Zie de prijslijst voor nadere informatie omtrent de prijzen van het pakket.

Hoeveel training heb ik nodig om Order-Direct te leren gebruiken ?

 

Order-Direct is een gebruikersvriendelijk pakket met een consistente manier van besturen en uitgebreide helpinformatie. Doordat het pakket nauw aansluit op de dagelijkse praktijk kan er snel intuïtief mee worden gewerkt.

De ervaring leert dat de meeste bedrijven voldoende hebben aan vier tot acht uur (afhankelijk van het aantal gebruikers) initiële uitleg, en één of twee dagen aanvullende informatie enkele weken na aanvang van het gebruik.

 

Waar kan ik na aanschaf terecht met vragen en opmerkingen ?

 

Order-Direct biedt u de mogelijkheid om per jaar een servicecontract af te sluiten. Met een servicecontract krijgt u toegang tot de telefonische helpdesk en alle pagina's van de Order-Direct website. Bovendien worden alle updates van het pakket dan kosteloos verstrekt.

De kosten van het servicecontract zijn gebaseerd op de configuratiewaarde, dit is de totaalprijs van de standaardversie (of de solo-versie) plus de aangeschafte modules en eventuele extra bestandensets. Zie de prijslijst voor details.

Is het mogelijk om aanpassingen en uitbreidingen te laten maken?

 

Order-Direct beschikt over een groot aantal opties en instellingen waarmee het pakket naar eigen wens kan worden ingericht. Wanneer een gebruiker een aanvullende aanpassing of uitbreiding wenst dan is deze in verreweg de meeste gevallen ook voor andere gebruikers nuttig. In zo'n geval zal de aanpassing als standaardoptie in de eerstvolgende update van het pakket worden opgenomen. De kosten voor realisatie worden dan gedekt door het servicecontract van de aanvrager.

Voor het realiseren van grotere, specialistische uitbreidingen wordt het standaard uurtarief berekend. De praktijk leert echter dat nauwelijks om dergelijke omvangrijke, niet algemeen te gebruiken uitbreidingen wordt gevraagd.