Inkoop

In het inkoopproces worden artikelen besteld bij hun leveranciers en binnengeboekt wanneer ze worden geleverd. Iedere bestelling wordt financieel afgehandeld met een inkoopfactuur.
Bestelbonnen
Bij een leverancier te bestellen artikelen worden op een bestelbon geplaatst..

Backorders
Bestelde artikelen staan in backorder bij de leverancier totdat ze geleverd worden. Order-Direct houdt alle backorders bij en geeft aan wanneer een bestelling de afgesproken leverdatum overschrijdt.

Expeditie
In het onderdeel Expeditie worden geleverde bestellingen binnengeboekt.

Geleverde bestellingen
Overzichten van binnengeboekte leveringen vraagt u op in Geleverde bestellingen

Uit te leveren bestellingen
Het onderdeel Uit te leveren bestellingen toont welke orderbevestigingen kunnen worden uitgeleverd aan klanten en welke reparaties kunnen worden uitgevoerd.

Inkoopfacturen
Facturen van uw leveranciers legt u vast als inkoopfacturen, doorgaans vanuit de bijbehorende bestelbon. Naast artikelen kunt u op inkoopfacturen ook kosten vastleggen.

Overzicht bestelbonnen
Gebruik dit onderdeel om alle bestellingen op te vragen van een periode.

Overzicht inkoopfacturen
In dit onderdeel vraagt u overzichten op van de artikelen en kosten op alle inkoopfacturen in een periode.
